Sentymentalna podróż: Gothic

hqdefaultNiewiele jest rzeczy, za które ,my Polacy, możemy dziękować Niemcom. Ale trzeba przyznać, że jedną z takich rzeczy jest bez wątpienia gra Gothic. Gra ujrzała światło dzienne w 2001r. za sprawą niemieckiego studia Piranha Bytes. Warto podkreślić, że Gothic był ich pierwszym projektem. Gra szybko odniosła fenomenalny sukces, zdobywając uznanie i serca milionów graczy na całym świecie. Przeszedłem ją wiele razy, każdą ścieżkę znam praktycznie na pamięć, ale i tak bardzo chętnie powracam do tego wspaniałego, ale i twardego świata.

Rozdział I : Witamy w Kolonii

Każdy kto grał w Gothica na pewno pamięta surowy, niegościnny i miejscami mroczny klimat kolonii karnej. Piękne jest to, że od razu zostajemy wrzuceni w wir akcji. Jeszcze podczas intra dowiadujemy się, że zostaliśmy skazania za…. No właśnie nie wiemy za, co. Tuż przed podaniem wyroku, sędziemu przerywa tajemniczy mag, który ma dla nas pewną intrygującą propozycję. Oczywiście zgoda na wykonanie zadania nie zmienia naszego wyroku i chwilę później lądujemy w jeziorze, na terenie kolonii karnej miasta Khorinis, położonej w Górniczej Dolinie. Na miejscu, od razu czeka na nas komitet powitalny. Dostajemy w nos od więziennej elity, przed którą ratuje nas nasz nowy przyjaciel i opiekun Diego. Tak zaczyna się przygoda, która nie tylko zapewnia rozrywkę na wiele godzin, ale pozostanie na zawsze w naszej pamięci i sercu.

Dlaczego właśnie Gothic?

Gra jak na swoje czasy posiadała wprost niesamowitą grafikę. Wszystko opracowane w technologii 3d, z najdrobniejszymi szczegółami. Ale nie to jest oczywiście najważniejsze. W grach liczy się przede wszystkim fabuła i klimat. A te elementy budowane są przez świat, postaci, ścieżkę dźwiękową i oczywiście postać głównego bohatera. Górnicza Dolina, to ogromne miejsce. W każdym jej zakamarku możemy trafić na coś wyjątkowego. Mamy trzy główne obozy, które prowadzą ze sobą interesy, ale i konkurują o miano najsilniejszego. Ogromne połacie terenu, setki jaskiń, mroczne lasy, w których czają się najgroźniejsze drapieżniki kolonii. Tajemnicze, groźne bagna, na których każdy krok może być tym ostatnim. Niesamowita różnorodność fauny i flory. Możliwość integracji z otoczeniem. Zbieranie ziół na eliksiry, oprawianie zwierząt, by uzyskać z nich trofea na handel i wiele innych. Mnóstwo unikalnych umiejętności. Sam możesz zdecydować jaką bronią chcesz walczyć. Czy będzie to szybki, krótki miecz jednoręczny? A może wielki barbarzyński topór? Wolisz pozbawiać innych życia z kuszy, albo łuku, bez ryzyka ochlapania pancerza posoką swoich ofiar? A może interesuje Cię droga magii? Setki przedmiotów pozwolą Ci na wybór odpowiedniej dla siebie ścieżki i klasy postaci. Fabuła jest dynamiczna i odznacza się nagłymi zwrotami akcji. Wydarzenia niejednokrotnie potrafią zaskoczyć gracza. Oprawa dźwiękowa jest bardzo przyjemna dla ucha. Dodatkowo wprowadzony został polski dubbing, zrobiony wg mnie doskonale. Wszystko to sprawia, że Gothic jest grą do której można wracać setki razy (dosłownie) i która potrafi odcisnąć swoje piętno na człowieku, pozostając z nim na zawsze.